Selamat Hari Raya Di Kota Damansara, Sehingga Bertemu Kembali Ramadhan!

Pejam celik, pejam celik - genaplah sebulan Ramadhan dan kini Syawal pula menjelma.

Sedih kerana masih banyak kekurangan yang perlu di perbaiki dan ibadat yg perlu ditingkatkan sepanjang Ramadhan. Gembira, kerana telah berjaya mengharungi Ramadhan dan dapat cuti panjang untuk berhari raya. Yey!!! Gembira tak terkira. Dapatlah berehat sebentar dari kerja office.

Hari pertama raya, pagi-pagi sudah bersiap untuk masak lodeh. Huh! Tengok stok tauhu kering dah berkulat lah pula. Nak tak nak pergi juga Giant di Kota Damansara - nasib baik. Kalau tidak ada tahu kering, macam x lengkap pulak lodeh ni.

Alhamdullillah, raya pertama berjalan lancar.  Tapi, makin umur meningkat ni, kemeriahan raya kurang sedikit. Bukan dari segi rohani tapi lebih kepada persiapan. Biskut setakat 2-3 jenis (itupun masak satu jenis kuih, yag lain tu mak bagi atau beli), masak hanya ketupat dan rendang ayam. Selebihnya beli sahaja. Kenapa ye? Ke saya seorang yang rasa begini? Tak mengapalah, yang penting dapat bertemu dan berkumpul dengan keluarga. Juga, dapat mengelak dari pembaziran!! :)

Selamat Hari Raya! Semoga dapat bertemu dengan bulan Ramadhan di tahun akan datang. Insyaa-Allah.

Susah benar nak cari daun kelapa. Dulu boleh di beli di kedai runcit di Kota Damansara. Mungkin kena gigih mencari lagi. Apa-apa pun boleh di beli di Pasar besar/basah di Taman Tun Dr. Ismail. Tapi gila - mahal!! Harga seikat daun kelapa ini adalah RM10! Daun kunyit yg dijual di kedai sama juga mahal - harganya RM1 sehelai (di Village Grocer dlm RM0.50-0.60 termasuk GST - dapat lebih kurang 2 helai).

Comments

Popular posts from this blog

Tempat Letak Kereta Di HUKM

Surgeri Perut Untuk Kurus - Gastric Sleeve Surgery

Interior Designer Wannabe - Reka Sendiri Hiasan Dalaman Rumah